pondělí 24. června 2013

2013 05 30 Eda

Tohle byl skoro přesně na den rok, co jsem se s Edou poznal :) Tak zvláštně to vyšlo. Totiž přesně před rokem jsem zbůhdarma napsal na facebook status o tom, že hledám dobrou duši, co by ukojila moje choutky a šla se mnou fotit a tenkrát se Eda, žena co mě vůbec neznala, ozvala... neznámá krásná ženská, která mě hned dostala :D ... okay tak trochu přeháním, ale to se musí. Ostatně. Možná si někteří z vás tenhle příběh a fotky tak trochu pomatujete.. no klidně si je připomeňte mrknutím na starej článek.. :)

Tentokrát, stejně jako minule, šlo o celkem spontánní akci. Sice jsme se s Eďou za ten rok párkrát viděli a fotili spolu v rámci nějakých akcí, ale nikdy jsme netvořili tak, jak to máme oba rádi, jen jsme si pokaždé slíbili, že jak bude trochu času, sejdem se a budem cvakat jak vo závod.. Trvalo to sakramentsky dlouho, než jsem měl nějakej jeden den volno a Editka naštěstí očividně taky neměla do čeho píchnout, takže hned po tom, co jsem napsal spiklenecké "Dnes?", dorazila odpověď "ANO!" (okay, zase přeháním :D) .. každopádně o pár minut později už zvonil zvonek a já šel otevřít a přivítat toho vzácnýho hosta :))

Měli jsme v plánu fotit venku, protože v té době už bylo celkem slušný počasí a teplo, ale stihli jsme tak akorát čaj, tousty, dvě cigára .. a pak přišla průtrž mračen a my byli donuceni tvořit stejně jako minule - uvnitř. Nakonec jsem za to ale rád. Přece jen pohodlí domova je pohodlí domova :D

Když na chvíli přestalo pršet, nacpal jsem Eďu jen ve spodním prádle a mym voškubanym svetru do auta a letěli jsme asi 3 kiláky někam do přírody, ale hned se zase hustě rozpršelo (tolik štěstí jsme měli :D), tak jsme udělali jen pár cvaků (viz fotky níž) a zase jsme jeli domů, kde se ještě Eďa osušila v mojí posteli (fakt to zní jinak, než by mělo! :D) a bylo po všem :) ...

Z fotek mám obrovskou radost, protože tenhle barevnej tón jsem hledal dlouhý týdny a nemohl jsem furt přijít na to, jak to udělat, aby to vypadalo jemně, analogově, staře a zároveň bohatě/draze ale přitom decentně s tím, že barvy musely být teplý, ale ne do žluta :D V hlavě jsem to viděl jasně, ale než jsem se k tomu doklikal, myslel jsem, že zešílím, všechno převedu do černobílé a půjdu od toho. Díky bohu, že jsem vydržel :)))

Tak jo.. přeju hezký koukání a nezapomeňte, že ať už na vás fotky zapůsobí jakkoli, dole je prostor pro komentáře a ty já vítám s otevřenou náručí ať už budete projevovat nadšení, nebo zlost :)












Fotky jako tyhle můžete mít i vy! :) Mrkněte na volný termíny, informace o focení a další věci na můj web www.zyxphoto.cz nebo na facebook www.facebook.com/zyxphoto.

PS: Pokud jste sem přišli z facebooku a fotky se vám líbily, volajkujte to, ať se k tomu dostane víc lidí, který to třeba na duši zahřeje stejně jako vás :) Dík, H.

PS2: Pár dní po tomhle focení jsme prodali tuhle nejlepší červenou sedačku, béééé! (brečim, nedělám kozu) :D ...

21 komentářů:

  1. No nevim nevim Zyxiku, nějak ti jde ta kompozice do háje

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. koho u tak emocionálních fotek zajímá kompozice? vždyť na té vůbec nesejde ;)

      Vymazat
    2. Mě to praštilo do očí hned jak jsem to viděla, pak se snad ani na tu uměleckou stránku nedá moc dobře dívat

      Vymazat
    3. Kdo seš, Anonyme?! :D Nauč mě správně komponovat tak, aby se ti to líbilo! :D

      Vymazat
    4. Fotit ji, jde mi do háje nejen kompozice, ale i dýchání.

      Vymazat
    5. Nejak se tu mezi temi anonymy ztracime, bohuzel ja sama nemam zadny ucet ani blog krome googlu a ten tu prozrazovat nebudu, takze jedina moznost je orientovat se podle IP , protoze ocividne jsme tu tak 3 :D

      No hele, priznam se, ze se mi ta kompozice taky nelibi... Posledni dobou mi tvoje fotky prijdou docela presvetleny (a to ses peknyma barvama docela povestnej), ale tady jsou hezky, akorat proste useknout zenske kus nohy jen kvuli tomu, ze ti vlitla moucha do zivyho nahledu...

      Souhlasim s tim, ze kazdej ma svuj styl, ty mas svuj styl docela specifickej, a prave proto se mi nezda, ze by sis sam nevsimal, ze ti kompo ulitava. Pokud jsi tu po nekom chtel, at te nauci komponovat, milerada to udelam za nej - fotim objekt uprostred nebo tak, aby on byl hlavnim aktem a hlavne mu nic neusekavam, driv ti to slo. U teto serie fotek mam pocit, ze jsi fotil levou a ze druha ruka byla kdesi v lufte... Omlouvam se za tu diakritiku, jsem v zahranici

      Vymazat
    6. Však není těžký se kamkoli podepsat :)) Jinak díky za kritiku. Koupil jsem si konečně novej pořádnej monitor a začal fotky celkem dost tisknout a zjistil, že většina z toho, co jsem vyprodukoval byla ve skutečnosti hodně podexponovaná. Proto teď dělám fotky o něco světlejší.. Ale na druhou stranu to kontroluju i na iPadu a jsem spokojenej s tím, jaký fotky jdou ode mě ven.

      Co se kompozice týče.. dávno na mě přišel ten moment, kdy jsem přestal řešit useklý ruce nohy podle pravidel. Teď už to řěším podle svých očí. Když se mi to nelíbí, tak tu fotku nedělám, takže všechno co jde "ven", je něco, za čím si stojím..

      Srandovní je sledovat český a zahraniční fotografy a zároveň i kritiku.. u mimočeskejch fotografů, který maj i mimočeský sledovatele se setkávám s hodně věcma, ale málokdy někdo někomu napíše máš uřízlý nohy, ruce... ( i když jsou) U nás se zas skoro nic jinýho neřeší.. Tady všichni hledí na zlatý řezy a na pravidla třetin a pravidla toho že nic nesmí chybět, nic nesmí přebývat... Ale mě tohle nebaví. Dokonalost je super, ale někdy je nudná :))) A tím, jak tady všichni řeší pravidla se mi zdá, že produkujem společně fotky jak přes kopírák, kde každej ctí všechny pravidla, za jejichž porušení mu kdy kdo nadal, ale pocit z té fotky pak stejně nemám žádnej. Sice si říkám "super, neletí to na stranu, rovnej horizon, hlava ve třetině, vidím ruce i s psrtama, který jsou povolený, vidím nohy, je to vyfocený tak, aby nohy vypadaly ještě delší a víc sexy, vidím všechno co bych měl, měl bych mít radost, ale většinou to tak není".

      Na druhou stranu obdivuju všechny fotografy, který dokážou fotit přirozeně s tímhle citem pro fotku, kdy je všechno jak má být a ještě z fotky leze atmosféra, že do toho úplně padám. To se přiznávám, že moc dobře vím, že takhle daleko nejsem ještě.. :)

      Vymazat
    7. Imho kompozičně naprosto v pohodě, eska, déčka, diagonála, všechno si tam najdu :) Jde o foto na pomezí glamour/portrétu, aspoň tak to vnímám já, a řešit někde chybějící kousek dlaně, když to jinak netluče od očí... asi bych neřešil... kompozičně zcela čisté fotky jsou fajn, ale působí tak nějak sterilně a zrovna u téhle, řekněme intimnější sady (tonalitou a o blízkostí fotograf -> modelka působící), mi těsnější ořez, a občasné zaříznutí do těla absolutně nebaví. Sám mám rád světlejší foto, navíc tisk vychází obvykle o něco málo tmavší (prostý princip fungování RGB->CMYK), bez ohledu na kalibraci. Pokud bychom chtěli něco mermomocí vypíchnout, tak prostor pro zlepšení je vždy. I na "dokonalé" fotce jde vždy něco zlepšit. odladit... Ne hned, ne třeba zítra, ale za týden, dva to vidí člověk zase jinak. Pro mě je to o tom, říct "a teď už je to dobrý" - a ono to právě teď dobrý je.

      Vymazat
    8. absolutně nevadí.. pardon

      Vymazat
    9. Honzo, to jsi vystihl přesně. Je docela vtipné, jak hodně lidí řeší fotky stylem "takhle je to špatně, takhle je to OK". A vůbec se nezaměřují na to, jak fotka působí jako celek. Zrovna tahle série se mi hodně líbí. Některé fotky méně, některé více...a třeba ta poslední je pro mě fantastická...už jen ta práce se světlem, no prostě nádhera :)

      Přijde mi, že mnozí "fotografové" při hodnocení cizích fotek akorát kontrolují technické provedení fotky a zkoumají, jestli autor dodržel všechny pravidla. Pokud ne, tak mu to dají pěkně sežrat. Samotný obsah fotky jim už ale uniká.

      Tak tyhle řeči vůbec neřeš a pokračuj ve skvělé práci :)

      PS. té sedačky je fakt škoda :D

      Vymazat
    10. Je fakt, že mě taky dost rozčilují lidi, co koukají jen na správné technické provedení.
      Ale já hlavně ani nechápu, k čemu ta pravidla jsou? Proč, proboha, někdo vymýšlel, jak by měla vypadat perfektní fotka? Tohle mi jednoduše neleze do hlavy, však každý dělá, co má rád, co se mu líbí, jak se mu to líbí, tak proč vnucovat do fotek nějaká "fotografická pravidla", která mohou celé focení akorát tak poslat do háje, když se na ně fotograf příliš soustředí?
      A když se na to povídám ještě jinak, jako člověk, co taky fotí. Před tím, než někdo projeví zájem o fotky určitého fotografa, je celkem pravděpodobný, že viděl jeho tvorbu, styl, způsob úprav a to by měl být důvod, PROČ si onoho fotografa vybral.

      Já jsem jinak z téhle série naprosto nadšená! Fotky na prodaném gauči jsou úchvatný!

      Vymazat
  2. Malý děti prý už dávno spí, jen na mě se zapomnělo :-D...
    Fotky jsou nádherné, kochala jsem se už předtím. Svým způsobem ráda slyším, že nejsem jediná, kdo má v hlavě představu, ale potom upravit to trvá delší dobu... :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Neskutečně procítěné, úžasné!

    OdpovědětVymazat
  4. proč prodali sedačku? :((

    OdpovědětVymazat
  5. Mě ta kompozice vůbec nevadí.. Je vidět že jste si s modelkou "sedli".. :) Velká paráda

    OdpovědětVymazat
  6. moc hezke...ma to stavu...sikovnej...

    OdpovědětVymazat
  7. Paráda, ostatně jako všechny tvoje fotky Honzi! :) a extrémně se mi líbí ta u garáže. Jinak na kompozici bych tak nějak kašlala, pokud to uplně netrhá za oči a tobě se to líbí.. je to tvoje fotka pod kterou si podepsaný ty,takže JEN DO TOHO! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ta třetí a poslední 2 se mi strašně líbí:))

    OdpovědětVymazat
  9. Bože, ty úplně úžasně fotíš! :O Nádhera, nemám slov...

    OdpovědětVymazat
  10. Slečna je krásná, stejně tak jako fotky!

    OdpovědětVymazat