neděle 6. května 2012

2012 05 04 Paja - prvni zkouska blesku

Tahle akce byla čirá improvizace :) Protože jsme ten den měli s Pájou oba chuť něco dělat a nebylo zrovna co, přišel mi na mysl můj novej neozkoušenej blesk SB-700, kterej už mi víc než měsíc ležel v šuplíku a na kterej jsem málem zapomněl! :) Do západu zbývala asi hodinka, tak jsem Pájinku překecal, aby si vzala nějaký šaty a že půjdeme něco jen tak vyfotit (pokud se mi povede ten blesk vůbec zprovoznit a .. použít :D ).. Vyjeli jsme si jen kousek od domu, zastavili u silnice a rozbalili všechno nádobíčko. A ... haha. Blesky nejsou sranda! Teda ne když jste blesková panna jako jsem byl já :D Asi půl hodiny jsem cvakal a nemohl přijít na to, jak správně nastavit expozici a clonu a zároveň, jak správně nastavit blesk tak, aby to vypadalo aspoň trochu k světu a byl jsem už fakt naštvanej a nespokojenej a skoro rozhodlej, že po návratu domů půjdu na aukro a blesk prodám, ale jak se sluníčko pomalu schovávalo, konečně se mi začalo trochu dařit. Poprosil jsem Páju, jestli by si pro fotku nezapálila, ale .. jak uvidíte :D:D .. moc to nešlo. Nekouřila věky. :D

Okay, takže máme tady Páju + můj super svetr :)


Páju s cigaretou před tím, než si poprvé potáhla


.. a Páju po tom, co si poprvé potáhla :D:D:D


... no a tím fotky alá Pája s cigaretou dá se říct skončily :D ...



I když už byla pěkná kosa, přemluvil jsem ji ještě do těch šatů, ve kterých původně přijela, takže svetr šel dolů a naštěstí to bylo zrovna v čase, kdy bylo nejlepší světlo z celýho dne :) Takže pak jsme udělali ještě asi 30 různých záběrů a tady je malej výcuc :)





Celkově co se blesku týče musím říct, že mě to baví, ale má to snad jedinou výhodu oproti odrazce - kvalitu světla. Jinak je to ve všem horší. Neměl jsem blesk nasazenej na foťáku, ale byl bokem, všechno nastavovaný manuálně, jak se mění světlo v okolí, musí se měnit nastavení blesku, jsou tu omezení co se nejkratšího možnýho času týče atd. atd. atd... Prostě samý složitosti a člověk, aby to mohl používat při běžným focení, by to měl mít všechno asi hodně ozkoušený a vžitý, aby půl hodiny neřešil na každým místě jen osvětlení tak, jako já ten den poprvé.. A určitě budu muset koupit ND filtr, protože na přímým sluníčku clony okolo F15 - F20 to není pro portrét to pravý teda :) ... Tak jo.. Tady ještě jedna na rozloučenou a ... těším se, kdy že půjdu zase trénovat :) Kdybyste mi někdo chtěli jít před tím postát, ozvěte se.. Čau.

7 komentářů:

  1. Pája je krásná a stou cigaretou se jí vůbec nedivím!!
    A ten tvůj svetr..závist!!:))
    Přeji hodně zdaru při dalším krocení blesku:))

    OdpovědětVymazat
  2. Veroniqé Veigner6. května 2012 20:26

    Z focení krásný holky nemůžou vzniknout ošklivý fotky :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hele, všichni chválí slečnu, ale ty taky nejsi ošklivej :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Úžas, opět mi padá brada... :)

    OdpovědětVymazat
  5. Super fotky, jako vždy :) Nad odraznou deskou jsem přemýšlel, jenže to bych potřeboval zaúkolovat ještě někoho dalšího, což je pro mě zbytečná komplikace. Nedávno jsem poprvé vyzkoušel focení s bleskem mimo foťák a rovnou s mým novým mini-softboxem (20x30cm)...a vzniklo z toho tohle: http://www.fototipy.cz/blogy/dadajax/foceni-portretu-s-jitkou-v-arealu-byvale-pragovky

    Jinak nad tím ND filtrem taky uvažuju. Jen jsem zatím nikdy žádný nepoužíval, takže netuším, jak silný bude potřeba. Budu si to muset někdy pozjišťovat, který se pro tyhle portrétní účely hodí nejlépe :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já se zatím v tomto ohledu spoléhám na odraznou desku, což bylo ze začátku poněkud obtížné si jí držet sám, ale teď už nás vždycky chodí na focení víc a všechny úlohy jsou rovnoměrně rozložené. Ale když vidím teď ty fotky i s bleskem, tak bych to mohl taky zkusit. A člověk by vůbec neřekl, že tohle jsou test fotky. Nádhera. ;)

    OdpovědětVymazat