neděle 4. prosince 2011

O ateliéru :)

Dneska k fotkám i krátkej příběh.

Protože jsem se po létě bál toho, co se stalo i minulej rok - tedy, že rychle příjde zima a já nebudu mít kde fotit, protože venku v mínus 5ti to není pro holky v letních šatech uplně to pravý.. začal jsem se rozmýšlet, co že bych tak mohl udělat... a do hlavy se mi vryla představa malýho ateliérku někde za městem, kam bych se chodil v oněch šedivých zimních mrazivých dnech a nocích schovávat. Najít prostor kupodivu nebyl problém, horší bylo vybavení. Potkal jsem ale dalšího fotografa, kterej bydlí kousek ode mě a to už byl jen krok k dohodě, že ateliér budeme provozovat dohromady a společně ho i vybavíme. Světla měl k dispozici Petr, já jsem sehnal pozadí a další věci, bez kterých to nejde, začali jsme platit (ne zrovna malej, ale pro dva utáhnutelnej) nájem a ... tím to skončilo :D protože, venku bylo pořád krásně a nám se do ateliéru ani jednomu nechtělo. :) :) :)

Když už se v říjnu konečně začala dělat zima, přišel za mnou Petr s tím, že si myslí, že ateliér nevyužije a že tam fotit asi nikdy nebude, ať si světla na nějakej čas pujčím, než to rozjedu.. no a tím se celá situace překlopila do Fáze 2. Fáze dvě znamenala pro mě jediný - platit celej nájem.. To by ani nebylo tak strašný, kdyby nenastala Fáze číslo 3 - tedy, kdyby mě někdo neudal za to, že fotím bez toho, abych měl živnost... No a tak jsem si v listopadu živnost zařídil, abych si za focení mohl nechat platit a zároveň s tím zjistil, že v momentě, kdy musím platit za pojištění přes 3 a půl tisíce měsíčně, už nejsem schopnej táhnout nájem za ateliér..

Fotky, na který se můžete podívat o něco níž jsou skoro jediný fotky, který jsem v ateliéru nafotil.. Dokonce to jsou myslím fotky ze soutěže o focení v ateliéru zdarma, kterou jsem pořádal, takže ... když to sesumíruju, aťas mi toho moc za ty prachy co jsem do toho dal, nepřines :D .. Ale beru to pozitivně. Byla to zajímavá zkušenost a vím, že v budoucnu chci když nic, tak koupit nějaký záblesky a fotit s něma v exteriéru.. Možná už v létě.. Uvidíme. :) A co se ateliérovek týče, na ty si zatím musím nechat zajít chuť. Alternativu si ale vymyslím :) Sháním kontakty na lidi v zámcích, muzeích, knihovnách,.. a na dalších místech, kde by se dalo "pracovat" :)

První, koho jsem v ateliéru fotil byla Lenča. Nevím, kdo z nás dvou z toho byl víc nervózní :D Přece jen první focení je první focení :) :) A taky to byla první spolupráce s vizážistkou Bárou, která se "postarala" i o Melissu, kterou můžete vidět o něco níž.




Další fotky jsou s Mel, se kterou se už domlouváme na nějaký venkovní focení někdy na jaro, na což se fakt moc těším, protože už v aťasu jsem cítil, že jedem na podobné vlně ... jestli rozumíte... :) takže z toho 100%ně bude něco skvělýho...




4 komentáře:

  1. Tyjo, to nepotěší...a jak to vypadalo, když tě ten někdo udal? Co ti hrozilo? Od policie?

    OdpovědětVymazat
  2. Napiš mi na FB, tady se mi to nechce rozebírat, vzhledem k tomu, že sem na 100% ten onen někdo chodí.. :)

    OdpovědětVymazat
  3. To je báječný, moc obdivuji tvou práci a moc ti fandím. Musí být úžasné s tebou pracovat. Příběh už zase tak báječný není, ale zkušenost se vždycky hodí. Jen aby už se neopakovala:)

    OdpovědětVymazat
  4. Parádní fotky na to že jsi říkal že je to v podstatě první skušnost v ateliéru:) a je velká škoda že bývám docela daleko pro mě jinak bych do toho ateliéru šel s tebou. :))

    OdpovědětVymazat